בחירה של ריצוף היא בחירה חשובה ומהותית בכל מקום שבו מתוכנן להיות מותקן הריצוף. עולם עיצוב הפנים נחשב למגוון ועשיר ויש הרבה מה לדעת עליו לפני שמקבלים החלטות חשובות.
יתרה מכך – עיצוב הפנים קשור באופן ישיר לסגנון או לאופי המקום שאותו רוצים לעצב ואין דינה של החלטה בנוגע לריצוף של דירת מגורים דומה לדינה של החלטה מהותית על ריצוף במרכז מסחרי.
לכל אחת מהאפשרויות צריך להיות מערך שלם של שיקולים ונסיבות ואנשי המקצוע יבחנו לעומק את מה יהיה הכי מתאים בכל מצב או מקרה.
עיצוב מסחרי הוא עיצוב מיוחד שלוקח בחשבון מקומות או אזורים שיהיו בהם הרבה מאד אנשים בעת ובעונה אחת וזהו בהחלט שיקול שצריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה על אופי האלמנטים של העיצוב, ובכלל זה הריצוף.
מה חשוב לדעת על ריצוף למרכז מסחרי?
כאשר מתחילים תהליך שלעיצוב מסחרי וצריך לבחור את האלמנטים שייקחו בו חלק צריך לשים לב לכמה דברים – כאמור, יהיה במרכז הרבה מאד אנשים באותו הזמן.
מכאן שהצבעים של הריצוף צריכים להיות עדינים ולא בולטים מדי, שכן הכוונה והמטרה היא שהאנשים יישארו כמה שיותר זמן ויבצעו רכישות בחנויות או בעסקים.
שנית, צריך ריצוף חזק ועמיד, הרבה יותר מזה שבדרך כלל נתקלים בו בדירות או בתי מגורים, שכן אם יהיה צורך בתיקון הרי שהמשמעות היא סגירה של חלק מהמעברים, מה שעלול לפגוע בשגרת הבילוי של המבקרים במרכז.
דגש נוסף ולא פחות חשוב הוא גודל האריחים של הריצוף.
מכיוון שיהיה מדובר בשטחים גדולים מאד לכיסוי מומלץ לבחור בריצוף שהאריחים בו גדולים במיוחד, מה שיהפוך את ההתקנה למהירה יותר, יחסית.
כמובן שבתחום זה יש כמה וכמה חברות יצרן ומומלץ לרכוש את הריצוף מחברה מוכרת ומובילה בתחום.
החשיבות של שימת לב לעיצוב המסחרי
מה שחשוב לשים לב אליו הוא השיקולים הנכונים והמתאימים כאשר מעצבים חלל מסחרי עסקי.
לשם כך יש אנשי מקצוע שמבינים בתחום ויודעים בדיוק מה עובד טוב יותר או פחות וכמובן שבתהליך חשוב שכזה מומלץ לבחון מקומות אחרים שגם בהם בחרו אלמנטים שלעיצוב מסחרי כמו ריצוף ייחודי ולבחון את ההשפעה של הבחירה על השגרה היומיומית במרכז המסחרי.
יש לא מקומות שעברו שיפוץ או חידוש ואפשר ממש לבחון את ההשפעה של החלפת הריצוף על האופן שבו הלקוחות או המבקרים עושים קניות ובוחרים מה לקנות.
יש לא מעט אנשים שלוקחים כמובן מאליו את הריצוף ומדובר בטעות, שכן כאשר התמונה הכללית שמופיעה בפניו של מבקר או לקוח היא תמונה נעימה לעין וכזאת שמעודדת אותו להישאר במקום שהוא מגיע אליו – הרי שהוא ירגיש בנוח להישאר וגם לקנות.